پنجشنبه 6 آذر 1399 | Thursday 26 November 2020
شرکت تولیدی و بازرگانی مرجان کار

 

شرکت تولیدی و بازرگانی مرجان کار - مصاحبه مدیرعامل شرکت مرجان کار با نشریه بورس امروز

بازرگانی و تولیدی مرجانکار در یک نگاه

شرکت بازرگانی و تولیدی مرجانکار با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا در تولید مصالح ساختمانی صنعت ساخت سایر محصولات کانی غیرفلزی (بلوک تیغه دیواری و بلوک سقفی) فعالیت می کند.

این شرکت که از دو بازار استانی گلستان و مازندران برخوردار است بخشی از محصولات خود را به استان خراسان شمالی نیز ارائه می کند . این شرکت در دوره 8 ماهه منتهی به مردادماه سال جاری توانست از درآمد عملیاتی مناسبی برخوردار شود. در حالی که در طی یک ماهه مرداد ماه حدود 16 درصد آن عملیاتی شده است. در حالی که محصولات این شرکت تولید انواع تیغه ها می باشد،محصول آجر سفالی با تیغه 15 بیشترین قالب تولید را به میزان 13 میلیون قالب داشته است که حدود 77 درصد تولید و فروش کل بوده است. با توجه به نقش مهم این شرکت در تولید و فروش محصولات کانی در ساخت و ساز ساختمانها و روند خوب فعالیت این شرکت طبق گزارشات منتشر شده،در ادامه با مدیرعامل این شرکت گفت و گویی خواهیم داشت تا پاسخ سوالاتی در خصوص فعالیت و پیش بینی شرکت از ادامه سال جاری را جویا شویم. جناب دکتر حمیدرضا آزادی مدیرعامل شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان پس از سلام و احوال پرسی با خبرنگار بورس امروز به سوالاتی که برای این خبرنگار مطرح شده بود پاسخ داد.

 

خبرنگار بورس امروز: سلام مجدد خدمت جناب آقای دکتر آزادی. از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قراردادید بسیار قدردان هستیم . به عنوان اولین سوال اگر ممکن است برای مخاطبین عزیز بورس امروز بفرمایید که با توجه به اینکه از انتهای سال گذشته پاندومی کرونا در سطح جهان حاکم بوده و اقتصاد کشورها دچار تزلزل و بحران شده است علت افزایش تولید شرکت مرجان کار در ماههای گذشته چه بوده است؟

جناب دکتر آزادی: با سلام خدمت شما و مخاطبین بورس امروز. همانطور که می دانید شرکت تولیدی بازرگانی مرجان کار تولیدکننده و عرضه کننده انواع آجرهای سفالی است که مانند تمام محیط های کسب و کار دیگر از شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن به دور نبوده است. لیکن چند دلیل روشن وجود دارد که این بیماری نتوانسته است تاثیر مخربی بر سرانه تولید داشته باشد که به شرح زیرند:

1)فضای عمومی محیط کار و کارگری که معمولا همراه با صمیمیت و همدلی است؛

2)رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا که توسط مسئولین شرکت به کارکنان ابلاغ شد؛

3)نوع ارتباط و حضور دائمی مسئولین شرکت در این ایام در میان کارگران و کارکنان.

خبرنگار بورس امروز: بسیار هم عالی داشتن یک محیطی با این خصوصیات لازمه کار برای افزایش بهره وری و رشد فعالیت در شرایط بحرانی کرونا است. سوال دیگری که برای ما مطرح شده است این است که نسبت میزان تولید عملیاتی با توجه به ظرفیت اسمی شرکت چه میزان می باشد؟ همچنین اگر ممکن است علت افزایش تولید را در ماه های گذشته برای مخاطبین شرح بدهید.

جناب دکتر آزادی: بله حتما.در پاسخ به سوالتان باید بگویم که رونق بوجود آمده در تولید مسکن و ساخت و سازهای مربوطه، تغییراتی که در حوزه عرضه و تقاضا به وجود آمده، بی ثباتی بازار در محور نرخ اقلام ساختمانی و رد نتیجه عدم اطمینان سازندگان به فردای کار از حیث قیمت که موجب خرید انبوه و دپوی محصولات و لوازم ساختمانی مورد نیاز شده از عوامل مهم افزایش تولید شرکت هم بوده است.

وی افزود:در همین رابطه،باید افزایش قیمت زمین و مسکن را به آن اضافه کرد. در نتیجه شرکت نیز در سال جاری نسبت به یکسال گذشته در همه محورهای تولیدی که شامل تولید انواع تیغه های سفالی از 8 تا 20 است و نیز فروش آنها رشد 100 درصدی داشته است. علاوه بر این عوامل که عمدتا بیرونی تلقی می شوند، باید عوامل داخلی دیگری را در افزایش نرخ تولید مورد توجه قرارداد از جمله: جذب نیروهای متخصص فنی و زبده، استفاده از فناوری ها و تکنولوژی روز جهانی در خطوط تولید، ارتقاء سطح آگاهی و دانش نیروها از طریق تلاش برای کاهش ضایعات محصولات تولیدی و غیره، آموزش مستمر نیروها، تمرکز و نظارت بر عملکرد نیروها.

مدیرعامل شرکت مرجان کار عنوان کرد: البته این عوامل در ارتقاء سطح تولید بسیار مهم هستند. از نظر عددی هم باید گفت طی یکسال گذشته شرکت توانسته است به 5/75 درصد از ظرفیت اسمی تولید از نظر عملیاتی دست یابد.

خبرنگار بورس امروز: بسیار هم عالیست پس با توجه به گفته های شما وضعیت R&D شرکت مطلوب است. حال به برنامه شرکت برای ادامه فعالیت در سال جاری و دوره های بعد می پردازیم. لطفا در خصوص برنامه های شرکت برای افزایش کیفیت تولید و جذب مشتریان جدید چیست؟

جناب دکتر آزادی: شرکت در این زمینه برنامه های متنوعی دارد که به برخی از آنها اشاره می شود و طبعا به برخی دیگر به دلایل خاصی نمی توان اشاره مستقیم کرد از جمله:

  • خرید و نصب تجهیزات جدید کارگاهی و معدنی به ویژه منطبق با تکنولوژی روز دنیا و همچنین نیاز سنجی بازار؛
  • بازخوردگیری مستمر از مشتریان و استفاده کننده گان از محصولات و رفع معایب مطابق با خواسته بازار؛
  • دقت بیش از گذشته در فناوری مواد اولیه و ثانویه تولید.

خبرنگار بورس امروز:جناب دکتر آزادی سوال دیگری که برای ما مطرح است، مربوط به بهره وری شرکت می باشد. با توجه به فرموده های شما از افزایش تولید شرکت در صورت امکان بفرماییدکه نقش ردیابی محصولات از طریق فناوری های نوین هنگام توزیع در افزایش بهره وری شرکت چیست؟

جناب دکتر آزادی: در این رابطه بدیهی است که این فناوری ها می توانند نقش مهمی در رابطه با چرخه روابط بین تولید و فروش و خرید و مصرف بازی کنند. بازخوردگیری مستمر نیازسنجی بازار ، ایجاد سیستم مناسب در تأمین خواسته مشتری، مشتری محور بودن شرکت در عرصه تولید و نحوه عرضه به بازار، ساماندهی سهولت در چرخه تولید-مصرف به ویژه کنترل انظباط نمایندگی ها در ارتباط منطقی با مصرف کنندگان از جمله عوامل مهمی هستند که می توانند در موفقیت شرکت ایفای نقش کنند.

 خبرنگار بورس امروز: بسیار عالی. انشاالله شاهد موفقیت های چشم گیری برای مرجان کار در دوره های بعد باشیم و روند دیجیتالی شدن فعالیت شرکت به سرعت هرچه بیشتر افزایش یابد . باتوجه به اینکه فرمودین شرکت با رعایت پروتکل هی بهداشتی در حال فعالیت می باشد،سوالی که مطرح می شوداین است که نقش بهبود شرایط کسب وکار و رفع محدودیت در تولید شرکت را چگونه می بینید؟

 جناب دکتر آزادی: طبعا این امر نقش بسیار مهم و مستقیمی در افزایش تولید شرکت دارد. وقتی شرکت مشتری محور باشد قطعا نیاز مشتری و کشش بازار، رونق فضای کسب و کار با افزایش میزان تولیدشرکت و حتی کیفیت آن نقش بسیار مؤثری ایفا می کند.

خبرنگار بورس امروز: ممنون از شما جناب دکتر آزادی، از اینکه وقتتان را در اختیار ما قراردادین. به عنوان سوال نهایی این گفت و گو با توجه به اینکه فعالیت شرکت و کسب درآمدهای نیمه نخست سال جاری،میزان موفقیت شرکت در عملیاتی کردن برنامه پیش بینی تولید و فروش نیمه دوم امسال چقدر است؟

جناب دکتر آزادی: خواهش می کنم، خوب، باید بگویم که ما نسبت به سال مالی شرکت فاصله چندانی نداریم . با این وصف احساس می کنیم تا هم اکنون نسبت به عملیاتی کردن صددرصدی پیش بینی انجام شده و فروش محصولات موفق بوده ایم و بعید است تا پایان سال جاری هم مشکلی بروز نماید.

وی افزود:ما پدیده رکود در بازار شاخت و ساز را فعلا پیش بینی نمی کنیم. چنین امری ما را وامی دارد که با تمام ظرفیت ممکن به تولیدادامه دهیم. لازم به ذکر است که هم اکنون  تولید و فروش ما به صورت صددرصدی با برنامه پیش بینی منطبق است؛ به ویژه آنکه شرکت برنامه هایی را برای بهبود فضای کار داخلی شرکت خود،توسعه خطوط تولیدی و ایجاد خط های جدید تولید انواع دیگری از محصولات مطابق نیازمندی بازار تدارک دیده است.

 

دریافت نسخه PDF شماره ۵۱ نشریه بورس امروز، مهرماه ۹۹

 

تاریخچه

شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ با نام مرجان کار با مسئولیت  محدود با سرمایه دو میلیون ریال با موضوع واردات و صادرات و فروش کالاهای مجاز توسط بخش خصوصی تاسیس و تحت شماره ۴۰۰۸۸ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید .در سال ۱۳۶۲موافقت اصولی تاسیس کارخانه آجر و بلوک سفالی با ظرفیت سالانه ۱۸ میلیون قالب بلوک سقفی ،از وزارت صنایع اخذ گردید.

 

درباره ما

شرکت مرجان کار از تواناترین و بزرگترین واحدهای تولیدی فعال در صنعت ساختمان و تولیدکننده آجر سفال است که سهم عمده ای از بازار گلستان و مازندران را در اختیار دارد. این شرکت از سال ۱۳۷۹ با بکارگیری کوره تونلی کاملاً خودکار و دستگاههای پیشرفته تولید خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۸۸ در هیات پذیرش فرابورس ایران پذیرفته شد.

آدرس

دفتر مرکزی:

گرگان، خیابان شهید بهشتی روبروی خیابان گرگانجدید طبقه فوقانی بانک ملت

 

کارخانه:

گرگان، کیلومتر ۴ جاده گرگان-گنبد، روستای نصرآباد

ارتباط با ما

 واحد فروش :  ۰۱۷۳۲۱۶۴۵۲۷

sales@marjankarco.ir

حسابداری  :  ۰۱۷۳۲۲۶۶۰۰۲

acc@marjankarco.ir

امور سهام  :  ۰۱۷۳۲۲۴۵۴۷۱

bourse@marjankarco.ir

دورنگار       :  ۰۱۷۳۲۲۶۶۰۰۱

info@marjankarco.ir

 

پیاده سازی و پشتیبانی رایان کلیک

Template Design:RayanClick